За туриста
Австрия
Сезон за ваканция:
Ски сезонът в Австрия се раделя на висок и нисък. Цените за хотелско настаняване и самолетни билети се различават съществено в двата сезона. Цените на хотелите са съобразени с руските и европейските училищни празници и с националните празници на Австрия и Германия. Цените на самолетните билети зависят от графика на чартърните полети от определени страни. Най-виските цени и най- голяма запълняемост имат хотелите в периодите от 28 декември до 11 януари, както и по време на католическият Великден.
Летища и трансфери:
- На летището в Зауцбург в салона на пристигащите, ще намерите представители на tez Tour, от които можете да получите подробна информация за престоя си.
- Летище Мюнхен се намира приблизително на еднакво разстояние от курортите Тирол и Залцбург. През туристическия сезон, трансферите летище-хотел-летище се осъществяват с микробус.
- Летище Мюнхен се намира приблизително на еднакво разстояние от курортите Тирол и Залцбург. През туристическия сезон, трансферите летище-хотел-летище се осъществяват на принципа шатъл-сервиз с микробус.
- При група туристи, трансферът се осъществява с голям автобус, но до определеана точка на курорта, от където индивидуалните трансфери до различни хотели, се осъществява с кола или микробус.
- Ние предлагаме и специални пакети „Ski & Drive”, които са не само по-удобни, но и по- икономични. Препоръчват се за семейства или малки компании до 4 човека.
Настаняване:
В Австрия местата за настаняване са около 18 000. За имоти, които са с база на настаняване до 14 легла, не се изискват специални лицензи. Ето защо е важно да знаете, че има и много малки апартаменти (пансиони), които не отговарят на обичайните критерии. Пансионите се различават от хотелите не само с броя на стаите, които често са доста семпло обзаведени, а и по това, че те нямат рецепция – настаняването на гостите и контакта им с персонала може да бъде осъществен в определено време. Също така – в хотелите се предлага традиционна закуска, а пансионите са без изхранване. От друга страна, понякога апартаментите в Австрия могат да бъдат доста комфортни. Разполагат с кухни и пълно кухненско оборудване. Някои собственици имат практиката (срещу допълнително заплащане) сутрин да предоставят закуска на място.
Някои хотели в Австрия и Германия се наричат „гарни“. По качество и обслужване по нищо не се различват с останалите. Разликата е в това, че гарни-хотелите предлагат изхранване само на база закуска и нямат възможност за полупансион.
Настаняването в хотели, близо до ски лифтове, автоматично означава по-висока цена от останалите места. Въпреки че, инфраструктурата и обществения транспорт в австрийските курорти е безупречно организирана, а за собствениците на ски карти, не се налага допълнително заплащане. Ето защо, съотношението цена-качество в ски курортите зависи много от местоположението на хотела. При избор на място за настаняване е важно да се обръща внимание не само на разстоянието до ски лифтовете, а и на спирките на автобуси, водещи до тях.
Особеното при австрийските хотели в курортите е, че нямат денонощно обслужване. Всички услуги са на лице, докато на рецепцията има служител на смяна. Работното време е упоменато в инфомационни папки.
Полезно е да знаете
След пристигане на летище Виена, Залцбург, Инсбрук или Мюнхен:
- Преминете паспортен контрол / проверка на документи.
- Получете багажа си. На мониторите над лентите за багаж е посочен номера на полета, от който е багажа, движещ се движи по нея.
- Потърсете представител на Tez Tour, който е с униформа и табела. Трябва да му покажете своят ваучер, за да разберете кой е номера на вашия трансферен автобус.
- Трансферните автобуси са на паркинг, а номерата им се намират на стъклото. Регистрирайте се при представителя, който ще съпровождаща автобуса, като покажете ваучера и имената си.
- Внимателно изслушайте информацията, която съпровождащият трансфера съобщава по време на пътуването. Ще получите информация за часа на срещата ви с представител на Tez Tour в хотела.
В хотела:
- При пристигане, отидете на рецепция, от където ще получите регистрационна карта.
- Попълнете регистрационната карта на латиница.
- Предайте на администратора на рецепция попълнената регистрационна карта, ваучер (1 екземпляр), документ за самоличност (ще трябва да оставите документа ви за самоличност да бъде ксерокопиран – уточнете с администратора кога ще го получите обратно).
- Настаняването в градските хотелите е след 14:00ч., а в ски курортите е след 15:00ч. или 16:00ч. В случай, че държите на моментно, ранно настаняване – то трябва предварително да заплатите една допълнителна нощувка, коато ще ви гарантира наличие на свободна стая при пристигане.
- При настаняване, в стаята ще намерите информация за хотела и за предлаганите услуги. Обърнете внимание на това, което е безплатни и което съответно се и заплаща.
- При напускане на хотела, проверете дали имате неплатени сметки и ако са налични такива - заплатете ги.
Информационна среща с представител на Tez Tour:
- Часът на първата ви среща с представител на Tez Tour в хотела, ще ви бъде съобщена по време на трансфера от летището до хотела. В посочения час, гидът ще бъде във флоайето на хотела или в определано за срещи помещение (има такива в малко от хотелите). Хубаво е да носите със себе си документ за самоличност, ваучер и билет за обратния полет.
- При възникнали въпроси и проблеми, може да се обръщате към администратор на рецепция или към вашия представител, координати на когото ще получите от самия него на срещата. Важно е да знаете, че в Австрия нашите представители не посещават хотелите и в случай, че имате нужда от тях, може да им се обадите по телефона по всяко време.
При обратният полет:
- Отидете на гишето, където е обявен номера на вашия полет (предварително ще ви бъде съобщен и от представителят в трансферния автобус към летището.
- Представете документ за самоличност и билет.
- Оставете багажа си на лентата.
- Вземете бордната си карта. Обърнете внимание на номера на изхода към самолета (Gate) и времето, в което трябва да сте най- късно там (Time).
- Преминете проверката на ръчния багаж и на личните документи.
- Преминете към залата за заминаващи и изчакайте да обяват вашия полет, за да излезете към самолета.
При настъпване на събитие, налагащо използването на услугата Асистанс към застраховка Помощ при пътуване, е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да уведомите асистиращата компания и да съгласувате разходите. Ако НЕ СЕ СВЪРЖЕТЕ с нея, ГУБИТЕ едно от основните предимства на застраховката – да бъдете насочени към най-удачното лечебно заведение и да не заплащате нищо лично – разходите се уреждат директно от Застрахователят към лечебното заведение, със съдействието на асистиращата компания.
Денонощен дежурен телефонен номер на асистиращата компания, на който трябва да регистрирате застрахователно събитие, ще намерите в застрахователната полица. При неспазване на указанията и при липса на контакт между Вас с асистиращата компания, Застрахователят ще ограничи лимитът за разходи за лечение до 150 евро!